mo愛樂~Autumn Leaves

2009112510:00




Autumn Leaves


Eva Cassidy

The falling leaves drift by the window
The autumn leaves of red and gold
I see your lips, the summer kisses
The sunburned hand I used to hold

Since you went away the days grow long
And soon I'll hear old winter's song
But I miss you most of all, my darling
When autumn leaves start to fall

I see your lips, the summer kisses
The sunburned hand I used to hold

Since you went away the days grow long
And soon I'll hear old winter's song
But I miss you most of all, my darling
When autumn leaves start to fall
When autumn leaves start to fall


歌詞中譯:


落葉在窗口邊飄落下來
那金黃或被染紅的秋葉
我凝視著你的唇,想起夏日之吻
那曬傷的,是我曾握住過的手

你離去後,日子顯得漫長
我很快就將聽到古老的冬之歌
但,親愛的,我最想念你的
莫過於秋葉開始飄零的時候

我凝視著你的唇,想起夏日之吻
那曬傷的,是我曾握住過的手

你離去後,日子顯得漫長
我很快就將聽到古老的冬之歌
但,親愛的,我最想念你的
莫過於秋葉開始飄零的時候
........當秋葉開始飄零的時候


一下午都在聽Eva Cassidy songbird 專輯,室內流洩著她獨特的音,一遍又一遍...
靈魂好像抽離似的,一瞬間忘了自己是在上班
給我一張沙發,一杯熱茶...就成了最大的享受